Όλοι έχουμε δει ότι στην συντριπτική πλοιοψηφία των διαφημίσεων παρουσιάζεται ένας τέλειος κόσμος,ένας κόσμος ουτοπικός που απέχει κατά πολύ από την πραγματικότητα,προκειμένου το διαφημιζόμενο προϊόν να φανεί αρκετά πιό εκλυστικό και να προκληθούν όσο το δυνατόν πιό θετικά συναισθήματα στους τηλεθεατές έτσι ώστε να συνδέσουν την αγορά του διαφημιζόμενου προϊόντος με μία αρκετά ευχάριστη εμπειρία.Εκτός του ότι μεγαλοποιείται κατά πολύ η αλήθεια,το περιβάλλον και οι συνθήκες χρήσης των προϊόντων αρκετές φορές αγγίζουν τα όρια του εξωπραγματικού,ενώ υπάρχουν άγραφοι κανόνες για την διαφήμιση συγκεκρειμένων κατηγοριών προϊόντων που πολύ σπάνια δεν τηρούνται.Ας δούμε μερικές τέτοιες λεπτομέρειες:
-Στις διαφημίσεις για χυμούς,βουτυρα,μαρμελάδες και λοιπά είδη πρωινού,συνήθως εμφανίζονται ευτυχισμένες οικογένειες που τρώνε και απολαμβάνουν χαρούμενοι το πρωινό τους.
-Οι διαφημίσεις τυριών και κυρίως φέτας είναι συνήθως γυρισμένες σε χωριά όπου φιγουράρουν πρόβατα και τσοπάνηδες και απαραιτήτως κλαρίνα για soundtrack
-Σε χωριά είναι επίσεις γυρισμένες και οι περισσότερες διαφημίσεις για ελαιόλαδο
-Στις διαφημίσεις γιαουρτιών προταγωνιστούν συνήθως καλλίγραμα μοντέλα προκειμένου να δείξουν ότι με το εν λόγο γιαούρτι διατηρούν την σιλουέτα τους
-Στις διαφημίσεις αυτοκινήτων,τα διαφημιζόμενα αυτοκίνητα κινούνται πάντα σε άδειους δρόμους όπου δεν υπάρχει το παραμικρό ίχνος κίνησης ,συνήθως εκτός πόλης ανάμεσα σε βουνά ,δάση και ποτάμια.
-Σε διαφημίσεις από οδοντόκρεμες και οδοντόβουρτσες πάντοτε κάνουν στεγνό βούρτσισμα χωρίς οδοντόκρεμα.Ποτέ δεν φαίνονται σαπουνάδες στο στόμα κάποιου που βουρτσίζει τα δόντια του σε διαφήμιση
-Στις διαφημίσεις για μπισκότα,παξιμάδια ή φρυγανιές,το προϊόν ποτέ δεν θρυμματίζεται και ποτέ δεν κάνει ψίχουλα
-Στις διαφημίσεις ανδρικών προϊόντων όπως σαμπουάν,αφρόλουτρα,ξυριστικά ή αποσμητικά,οι πρωταγωνιστές μετά την χρήση των εν λόγο προϊόντων γίνονται ως δια μαγείας πιό ελκυστικοί στις γυναίκες.
-Στις διαφημίσεις από πάνες και σερβιέτες,τα ούρα αναπαριστώνται με αγνώστου προέλευσης μπλέ υγρό
-Στις διαφημίσεις κρασιών πρωταγωνιστούν μεγάλες παρέες ή οικογένειες σε φαγοπότια
-Στις διαφημίσεις μπύρας πάντοτε πρωταγωνιστούν ανδροπαρέες
-Οι διαφημίσεις για οτιδείποτε έχει σχέσει με πίτσες ή μακαρονάδες έχουν ιταλική μουσική για soundtrack
-Στις περισσότερες διαφημίσεις απορρυπαντικών και καθαριστικών που παρουσιάζεται σύγκριση με ανταγωνιστικό προϊόν,η μάρκα του ανταγωνιστικού προϊόντος αντικαθίσταται από χαρακτηρισμούς όπως "κοινό απορρυπαντικό","γνωστό επώνυμο προϊόν","Μάρκα Χ" προκειμένου να αποφευχθεί η παράνομη δυσφήμηση συγκεκρειμένου προϊόντος
-Σε διαφημίσεις για οικιακά καθαριστικά βλέπουμε τρισευτυχισμένες νοικοκυρές να καθαρίζουν το σπίτι μες στην καλή χαρά
-Στις διαφημίσεις απορρυπαντικών ρούχων,πάντα τα ρούχα βγαίνουν απ'το πλυντήριο πλυμμένα ΚΑΙ σιδερωμένα(!!!) χωρίς ίχνος τσαλακώματος.Ακόμη οι δοκιμές γίνονται σχεδόν πάντα σε λευκά ρούχα και υφάσματα και σχεδόν ποτέ σε χρωματιστά.
-Στις διαφημίσεις ουίσκυ πρωταγωνιστούν συνήθως κουστουμαρισμένοι άνδρες
-Οι διαφημίσεις σοκολάτας συνήθως έχουν θέμα την αγάπη και τον έρωτα
-Στις διαφημίσεις τυριών με χαμηλά λιπαρά πρωταγωνιστούν είτε νεαρές δεσποινίδες που προσέχουν την γραμμή τους είτε μεσήλικοι άνδρες που στερούνται το τυρί γιατί πρέπει να προσέχουν την διατροφή τους
-Στις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών τα παιχνίδια παρουσιάζονται πάντα πολύ πιό μεγάλα και εντυπωσιακά απ'ότι είναι στην πραγματικότητα
-Στις διαφημίσεις για προϊόντα μαγειρέματος όπως σάλτσες,κύβοι νοστιμιάς κτλ. βλέπουμε κάτι υπερπολιτελείς κουζινάρες που δεν έχουν ουδεμία σχέση με την απλή κουζίνα
ενός μέσου ελληνικού σπιτιού
-Στις διαφημίσεις για φαστφουντάδικα,τα σάντουιτς φαίνονται τουλάχιστον διπλάσια από το πραγματικό τους μέγεθος και όσοι τα τρώνε δεν λερώνονται ούτε στάζουν λάδια και σάλτσες όπως γίνεται στην πραγματικότητα
-Στο σπικάζ διαφημίσεων καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών ακούμε δυνατές ανδρικές φωνές,ενώ στις διαφημίσεις καταστημάτων για ρούχα ή καλυντικά,ήρεμες γυναικείες φωνές
-Σε διαφημίσεις όπου προταγωνιστούν οικογένειες σχεδόν πάντα βλέπουμε οικογένειες με 1 ή 2 παιδιά.Πολύ σπάνια παρουσιάζονται πολύτεκνες οικογένειες σε διαφημίσεις
Αν έχετε παρατηρήσει και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες,γράψτε τες στα σχόλια
-Στις διαφημίσεις για χυμούς,βουτυρα,μαρμελάδες και λοιπά είδη πρωινού,συνήθως εμφανίζονται ευτυχισμένες οικογένειες που τρώνε και απολαμβάνουν χαρούμενοι το πρωινό τους.
-Οι διαφημίσεις τυριών και κυρίως φέτας είναι συνήθως γυρισμένες σε χωριά όπου φιγουράρουν πρόβατα και τσοπάνηδες και απαραιτήτως κλαρίνα για soundtrack
-Σε χωριά είναι επίσεις γυρισμένες και οι περισσότερες διαφημίσεις για ελαιόλαδο
-Στις διαφημίσεις γιαουρτιών προταγωνιστούν συνήθως καλλίγραμα μοντέλα προκειμένου να δείξουν ότι με το εν λόγο γιαούρτι διατηρούν την σιλουέτα τους
-Στις διαφημίσεις αυτοκινήτων,τα διαφημιζόμενα αυτοκίνητα κινούνται πάντα σε άδειους δρόμους όπου δεν υπάρχει το παραμικρό ίχνος κίνησης ,συνήθως εκτός πόλης ανάμεσα σε βουνά ,δάση και ποτάμια.
-Σε διαφημίσεις από οδοντόκρεμες και οδοντόβουρτσες πάντοτε κάνουν στεγνό βούρτσισμα χωρίς οδοντόκρεμα.Ποτέ δεν φαίνονται σαπουνάδες στο στόμα κάποιου που βουρτσίζει τα δόντια του σε διαφήμιση
-Στις διαφημίσεις για μπισκότα,παξιμάδια ή φρυγανιές,το προϊόν ποτέ δεν θρυμματίζεται και ποτέ δεν κάνει ψίχουλα
-Στις διαφημίσεις ανδρικών προϊόντων όπως σαμπουάν,αφρόλουτρα,ξυριστικά ή αποσμητικά,οι πρωταγωνιστές μετά την χρήση των εν λόγο προϊόντων γίνονται ως δια μαγείας πιό ελκυστικοί στις γυναίκες.
-Στις διαφημίσεις από πάνες και σερβιέτες,τα ούρα αναπαριστώνται με αγνώστου προέλευσης μπλέ υγρό
-Στις διαφημίσεις κρασιών πρωταγωνιστούν μεγάλες παρέες ή οικογένειες σε φαγοπότια
-Στις διαφημίσεις μπύρας πάντοτε πρωταγωνιστούν ανδροπαρέες
-Οι διαφημίσεις για οτιδείποτε έχει σχέσει με πίτσες ή μακαρονάδες έχουν ιταλική μουσική για soundtrack
-Στις περισσότερες διαφημίσεις απορρυπαντικών και καθαριστικών που παρουσιάζεται σύγκριση με ανταγωνιστικό προϊόν,η μάρκα του ανταγωνιστικού προϊόντος αντικαθίσταται από χαρακτηρισμούς όπως "κοινό απορρυπαντικό","γνωστό επώνυμο προϊόν","Μάρκα Χ" προκειμένου να αποφευχθεί η παράνομη δυσφήμηση συγκεκρειμένου προϊόντος
-Σε διαφημίσεις για οικιακά καθαριστικά βλέπουμε τρισευτυχισμένες νοικοκυρές να καθαρίζουν το σπίτι μες στην καλή χαρά
-Στις διαφημίσεις απορρυπαντικών ρούχων,πάντα τα ρούχα βγαίνουν απ'το πλυντήριο πλυμμένα ΚΑΙ σιδερωμένα(!!!) χωρίς ίχνος τσαλακώματος.Ακόμη οι δοκιμές γίνονται σχεδόν πάντα σε λευκά ρούχα και υφάσματα και σχεδόν ποτέ σε χρωματιστά.
-Στις διαφημίσεις ουίσκυ πρωταγωνιστούν συνήθως κουστουμαρισμένοι άνδρες
-Οι διαφημίσεις σοκολάτας συνήθως έχουν θέμα την αγάπη και τον έρωτα
-Στις διαφημίσεις τυριών με χαμηλά λιπαρά πρωταγωνιστούν είτε νεαρές δεσποινίδες που προσέχουν την γραμμή τους είτε μεσήλικοι άνδρες που στερούνται το τυρί γιατί πρέπει να προσέχουν την διατροφή τους
-Στις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών τα παιχνίδια παρουσιάζονται πάντα πολύ πιό μεγάλα και εντυπωσιακά απ'ότι είναι στην πραγματικότητα
-Στις διαφημίσεις για προϊόντα μαγειρέματος όπως σάλτσες,κύβοι νοστιμιάς κτλ. βλέπουμε κάτι υπερπολιτελείς κουζινάρες που δεν έχουν ουδεμία σχέση με την απλή κουζίνα
ενός μέσου ελληνικού σπιτιού
-Στις διαφημίσεις για φαστφουντάδικα,τα σάντουιτς φαίνονται τουλάχιστον διπλάσια από το πραγματικό τους μέγεθος και όσοι τα τρώνε δεν λερώνονται ούτε στάζουν λάδια και σάλτσες όπως γίνεται στην πραγματικότητα
-Στο σπικάζ διαφημίσεων καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών ακούμε δυνατές ανδρικές φωνές,ενώ στις διαφημίσεις καταστημάτων για ρούχα ή καλυντικά,ήρεμες γυναικείες φωνές
-Σε διαφημίσεις όπου προταγωνιστούν οικογένειες σχεδόν πάντα βλέπουμε οικογένειες με 1 ή 2 παιδιά.Πολύ σπάνια παρουσιάζονται πολύτεκνες οικογένειες σε διαφημίσεις
Αν έχετε παρατηρήσει και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες,γράψτε τες στα σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου